contact retete mancare
rss retete mancare
gatesteinteligent twitter
facebook
 feedback

Triunghiul Biblic Conjugal (2)

Daca iti place reteta prezentata da un like pe butonul din stanga


Ai citit "Triunghiul biblic conjugal"(1)?
V-am pomenit deja de a doua fiica a lui Laban, Rahila, careia Scriptura nu-i pomeneste varsta (care trebuie sa fi fost foarte frageda la momentul intalnirii cu Iacob) dar ne-o descrie ca fiind "chipesa la statura si tare frumoasa la fata."(Fac. 29,17). Este foarte probabil ca, la momentul in care Laban ii promisese  lui Iacob de sotie pe Rahila, sa fi sperat ca, intre timp,
o va putea marita intai pe fiica sa mai mare, Lia. Nu s-a intamplat acest lucru, poate si din cauza defectelor pe care le avea biata fata si pe care Biblia ni le rezuma scurt "era bolnava de ochi." (Fac. 29, 17)

Pierzand speranta de a o mai putea marita, Laban incepe sa se gandeasca la un siretlic pe care il si pune in practica: dupa petrecerea de nunta, Iacob ajunge, fara sa stie, sa-si petreaca noaptea nuptiala cu Lia. Fiind noapte si Lia avand grija a nu fi descoperita (Fac. 29, 23), Iacob afla de  inselatorie doar a doua zi in zori. Imediat alearga la socru, clamandu-si indignarea: "Pentru ce mi-ai facut aceasta? Nu ti-am slujit eu oare pentru Rahila? Pentru ce m-ai inselat?" Laban are deja raspunsul gata pregatit: "Aici la noi nu se pomeneste sa se marite fata cea mai mica inaintea celei mai mari." Dar e gata pregatit si cu o propunere de consolare: "Implineste aceasta saptamana de nunta si-ti voi da-o si pe aceea, pentru slujba ce-mi vei face alti sapte ani!" (Fac. 29, 26-27) Poligamia era un obicei raspandit in acea vreme (vorbim de anii 1700 i. Hr. aproximativ), asadar propunerea lui Laban nu avea nimic ciudat in contextul epocii chiar daca noua, celor din secolul XXI, ni s-ar parea o propunere bizara. De altfel si astazi, chiar si in locul in care traia odinioara Laban si Iacov, inca mai exista poligamie asadar nici pe Iacob nu l-a mirat propunerea caci desi provenea dintr-o familie cu parinti si  bunici monogami, vedea familii poligame peste tot in societate. Pe de alta parte, unirea conjugala se faptuise deja si lui Iacov ii era probabil prea mila de Lia pentru a o repudia. In plus, asta i-ar fi atras mania familiei si si-ar fi pierdut orice sansa de a se casatori cu iubirea inimii lui, Rahila. "Si a facut Iacov asa: a implinit saptamana de nunta si i-a dat Laban si pe Rahila, fiica sa de femeie." (Fac. 29, 28) Laban daruieste celor doua fiice ca dar de nunta doua roabe sa le slujeasca: Lia o primeste pe Zilpa, Rahila pe Bilha. Darul de nunta este un amanunt care vorbeste despre statutul de om bogat a lui Laban.
Revenind la nevestele  lui Iacob, nu a mirat pe nimeni faptul ca mai toata afectiunea si dragostea se indreapta spre Rahila, femeia pe care acesta o iubise si  dorise, din inceput, ca nevasta. "..iubea  el pe Rahila mai mult decat pe Lia."(Fac. 29,  30)

Articol recomandat de casutalaurei.blogspot.com