contact retete mancare
rss retete mancare
gatesteinteligent twitter
 feedback

A Trecut Vacanta, A Plecat Si Trenu-n Franta ...

Daca iti place reteta prezentata da un like pe butonul din stanga

Hai sa vedem ce va pot arata din vacanta de anul asta. Cine ma aude ca am fost pentru al 4-lea an la rand in Austria spune ca-s nebuna. Multe prietene m-au intrebat daca nu m-am plictisit de tara aia, ei bine nu am cum sa ma plictisesc, iubesc Austria, clima lor, verdele, lacurile, muntii, aerul pe care il respir acolo. Hai sa va arat cateva poze, sau mai bine spus o recapitulare a concediilor in Austria si nu numai....
sa incepem cu Viena... parcul de distractii Praten
apoi St. Stephen's Cathedral (sau cum spun austriecii Stephansdom) - Catedrala Sf. Stefan situata in piata Sf. Stefan sau mai bine zis Stephanplatz
Am ajuns asa tiptil si incetisor si la destinatia noastra de cazare, oraselul Vocklabruck, o zona cu lacuri si munte, unde totul este verde, si linistit, singurul zgomot puternic e clopotul de la manastire care bate fara exceptie de doua ori pe zi la ora 7 si la 19.
Sa incep sa va arat imprejurimile. Incepem cu lacul Attersee, era la 5-8 minute de mers cu masina de la locul unde locuiam
lebede si rate

hraneam aproape zilnic ratele si lebedele de pe lac, era un moment in care se relaxam total

Lacul Wolfgangsee, si localitatea St. Gilgen (este una dintre favoritele mele, in zona lacului sunt multe tarabe cu suveniruri, o adevarata desfatare)

In casa asta din St. Gilgen, a locuit mama lui Mozart
localitatea Bad Ischl
Loacul Mondsee (lacul Lunii) si localitatea cu acelasi nume
Fabrica de bere Zipfer, se afla la 7-8 km de orasul nostru in localitatea Zipf... o bere delicioasa
drumul spre Glossnocker
Castelul de la Werfen in drum spre Zeel am See Si acum mai sus, ca avem drum lung
Incet incet am ajuns la cabana... la 2430 m
de acolo se dus se vede drumul care trece peste Alpi si duce in Italia
Intr-o alta zi mergem sa vedem orasul muzicii - Salzburg, era la doar 60 de km de noi, deci nu puteam sa ratam.
Vapor pe raul SalzGradina Mirabell
Pe drumul spre cetate ne intampinau o multime de "statui miscatoare"
Residenzbrunnen, cea mai mare fantana baroca din Europa Centrala
fortareata Salzurg, construita pe ruinele uni castel roman - aceeasi care apare in filmul Sunetul Muzicii
orasul vazut de sus
Intr-o zi ploioasa am plecat spre Innsbruck, cu oprire la Wattens la fabrica de cristale Swarovski
aici ma pregateam sa cheltui bani ...:)) si ... Inssbruck, parea pustiu ca era duminica ... doar pareaDupa o zi ploaia a fugit si soarele si-a facut loc pe cerul senin, asa ca am placat spre lacul Konigsee din Germania şi “cuibul de vulturi” al lui Hitler

Am asteptat vaporasul ca sa plecam spre biserica Sf. Bartolomeu, se afla in mijlocul lacului si la ea se poate ajunge doar pe apa

Mai aveam 5 zile de stat si nu stiam unde sa plecam, asa ca am zis ca merita sa incercam ceva mai exotic, si am plecat spre Praga - Cehia

mai aveam o destinatie de vazut insa ploile au inceput sa-si faca aparitia, asa ca am urmarit starea vremii si am zis sa ne facem curaj in una din zilele cand spunea ca v-a ploua doar ocazional, si bine am facut... am plecat de dimineata cu noaptea-n cap spre Germania, de data asta spre Fussen, orasul bavarez devenit celebru pentru minunatul castel care se afla in apropierea lui.
Intai am vazut castelul unde a copilarit Ludwig al II-lea al Bavariei

Iar peste drum de el, cum s-ar spune se afla faimosul castel Neuschwanstein - castelul contruit de excentricul Ludwig al II-lea al Bavariei numit si "Regele nebun", care l-a gandit ca loc de refugiu, dar si ca un omagiu adus lui Richard Wagner.

la plecare, am constatat ca suntem la o distanta destul de mica de Elvetia, si e pacat sa nu mergem macar pana la St. Gallen ca sa vedem lacul Konstance (sau Bodensee), in prima faza ne-am oprit la Lindau ca sa fotografiem farul
apoi direct spre St. Gallen
cu o zi inainte sa plecam am mai mers o data la St Gilgen la Expo Dinosaurus

Cam asta a fost tot... sau o mica parte din ce a insemnat vacanta.